SOLATE, SOČNE IN ZDRAVE

Solate so iz:
• različne surove zelenjave, ki vsebujejo veliko vitaminov, mineralov in antioksidantov,
• oluščenih žit ali kaše (ješprenj–ječmen, ajda, proso, pšenica, kvinoja, pira, kuskus, riž),
• kuhanih stročnic z domačega vrta (leča, soja, čičerika) in
• zelišč, kot so drobnjak, peteršilj, listi ognjiča (calendula) in kapucinke.

Olja za solato naj imajo nenasičene maščobne kisline, naj bodo bogata z linolno kislino (omega 3 maščobna kislina), linolensko kislino (omega 6 maščobna kislina) in vitaminom E. Najbolj zdrav je jabolčni kis.

SOLATA2

Morda kakšen preliv?
Osnovni preliv: 3 žlice oljčnega olja + 1 žlica kisa + sol + poper + gorčica.
Osnovni preliv z zelišči: osnovnemu prelivu dodamo sesekljan drobnjak, peteršilj in kakšen list mete ter pehtrana.
Paradižnikov preliv s timijanom: paradižnikovem pireju dodamo sesekljane timijanove lističe, sesekljan strok česna, sol in poper. Na koncu vmešamo malo olja in pol žličke sladkorja.

Kakšna solata
ŠPINAČA, KORENJE IN DIMLJEN LOSOS V SOLATI: 100 g špinače, 100 g korenja, 150 g dimljenega lososa, oljčno olje, sok limone, sol, poper. Špinačo očistimo in operemo, korenje očistimo in naribamo. Vse skupaj zmešamo.
POROVA SOLATA S PIRO: 160 g pire, 300 g pora, oljčno olje, jabolčni kis, sol, poper, zelene oljke. Piro skuhamo, por očistimo, narežemo in skuhamo (zdušimo). Zmešamo ohlajeno piro in ohlajen por, dodamo oljčno olje, jabolčni kis, sol in poper ter zelene oljke.