VEČ STROČNIC V NAŠEM VRTU

VSAKO LETO POSEJMO VEČ STROČNIC V NAŠ DOMAČI VRT!
In to iz tehtnih razlogov: ZARADI SVOJE VSEBNOSTI BELJAKOVIN SO IDEALEN NADOMESTEK ZA MESO IN ZARADI SVOJIH HRANILNIH VREDNOSTI SO ZELO ZDRAVE.

N1600479_140ZAKAJ ŽE STROČNICE?
Stročnice nasitijo
Niso drage
Jih lahko skladiščimo: ZAMRZNEMO, SUŠIMO, VLAGAMO
Visoka vsebnost kvalitetnih hranljivih snovi
Pripravljamo na zares veliko načinov
ENOSTAVNE ZA VZGOJO
BOGATIJO TLA Z DUŠIKOM
700 RAZLIČNIH VRST STROČNIC V SVETU (20.000)

Stročnice vsebujejo:
VISOKO KVALITETNE BELJAKOVINE (v zrnu je 1/3 beljakovin)
BALASTNE SNOVI; PREHRANSKE VLAKNINE
OGLJIKOVE HIDRATE
MINERALE IN VITAMINE: B1 (TIAMIN), MAGNEZIJ, KALIJ, KALCIJ, CINK , ŽELEZO
MALO MAŠČOB IN MALO KALORIJ, A KLJUB TEMU NASITIJO
FIŽOL VSEBUJE STRUPENO SNOV FAZIN, KI SE S KUHANJEM RAZGRADI
NAPENJANJE POVZROČAJO OGLJIKOVI HIDRATI (kot rafinoza, stahosa ali verbascosa); se ne prebavijo takoj in pridejo v debelo črevo, kjer jih prebavijo bakterije (sproščajo pline). Vsak človek ima specifičen prebavni trakt, zato so nekateri bolj drugi manj občutljivi na napenjanje. Več ko jemo različne stročnice manj bo napenjanja. Tudi odvisno katere stročnice jemo. Napenjanje zmanjšamo z dodajanjem začimb: kumina, origano, timijan. Ali čaji s komarčkom oz. janežem in kumino.

BOB KUHATINA KRATKO O UPORABI STROČNIC
Pranje: Sveža ali posušena zrna vedno pred kuhanjem operemo. V vodi plavajoča semena (posušena) odstranimo.
Namakanje: Pred kuhanjem semena nekaj ur namakamo. Najbolje čez noč. Velja za fižol, posušen grah, čičeriko, sojo in nekatere leče. Za 300 g zrna potrebujemo 1 l vode.
Voda od namakanja: Če želimo ohraniti hranilne snovi, potem kuhamo v isti vodi kjer smo namakali. Če pa želimo zmanjšati napenjanje, kuhamo v sveži vodi.
Čas kuhanja: Odvisno od vrste (fižol 1,5 ure), grah prej, itd.
Solimo po kuhanju: Posušena zrna solimo po kuhanju, da se prej zmehčajo
Stroke fižola kuhamo obvezno min. 10 minut, da se razgradi strupena snov fazin. Pred kuhanjem operemo, odrežemo vrhove in odstranimo niti.
Napenjanje: namakamo, kuhamo v sveži vodi, dodajamo začimbe (kumina, origano, timijan).

Base Legumi_maxi

ZGODOVINA
V zgodovinskih knjigah piše, da so v Antiki pri nas poznali bob, v 13. stoletju v Sloveniji pridelovali od stročnic predvsem bob, lečo, grah in čičeriko. Šele v 17. smo na Slovenskem začeli s pridelavo fižola in takrat sta bili na Kranjskem znani vsaj dve sorti.

STROČNICE NAŠIH VRTOV
Obvezno si na vrt posejemo čim več stročnic: RAZLIČNE FIŽOLE IN GRAHE, BOB, LEČO, ČIČERIKO, LIMSKI FIŽOL, SOJO IN VIGNO (visoko in nizko) ter SABLJASTI TRIPLAT. Ker jih je tako veliko, se jih ne bomo naveličali.

Objavljeno v Vrtnarski nasveti

Iskanje

semina
Profi semena lahko kupite pri:

profi semena

Hobi semena lahko kupite pri:

sejmo.si